Najpogostejše težave pri oddaji letnih poročil

Najpogostejše težave pri oddaji letnih poročil

Najpogostejše težave pri oddaji letnih poročil

27. 03. 2024

Objavljeno: Gospodarska zbornica Slovenije, Zbornica računovodskih servisov, 19. 3. 2024, www.gzs.si/zbornica_racunovodskih_servisov

Ker na AJPES zaznavajo povečan obseg težav pri predložitvi letnih poročil, so pripravili opis najpogostejših težav in predloge rešitev.

Prikaz napake »Koda 22«

Napaka se pojavi v primeru, ko nameščena komponenta proXsign ne zazna celotne verige digitalnih potrdil. Vzrok je največkrat v manjkajočem oziroma neustreznem korenskem in vmesnem digitalnem potrdilu. V sistem ju dodamo s pomočjo navodil. V primeru nejasnosti se za pomoč lahko obrnemo na ustreznega izdajatelja digitalnih potrdil.

Brskalnik ne zazna KDP-ja

Vam kvalificiranega digitalnega potrdila ne ponudi kot možnosti za podpis, prav tako pa ga ne morete dodati v vaš uporabniški račun? Najpogosteje se ta težava pojavi, če je uporabnik pred obiskom portala AJPES obiskal in z istim certifikatom podpisoval dokument v spletni banki ali na e-Davkih. Brskalnik (vsa okna iz zavihke) zapremo in ponovno odpremo ter se prijavimo v AJPES.

Podobno kot v primeru napake kode 22 je možno tudi, da obstaja napaka v verigi potrdila ali pa korenski del ni nameščen. Tega lahko namestimo s pomočjo teh navodil.

Prav tako lahko naletijo na težave uporabniki s protivirusnim programom, ker jim ta blokira izvajanje klica za podpis. Navodila za reševanje najdete tukaj.

Težave pri podpisu z Rekono

Digitalnega potrdila storitve REKONO portal AJPES trenutno ne podpira. Uporaba REKONO podpisnega sredstva je možna s SI-PASS-om. To poročevalec stori tako, da svoj uporabniški račun poveže s SI-PASS-om, oziroma odjavi iz lokalnega uporabniškega računa in se ponovno prijavi s SI-PASS-om. Elektronsko podpisovanje se tako izvede z REKONO v SI-PASS, če ima poročevalec ustrezen REKONO nivo prijave. V primeru težav na SI-PASS straneh se obrnite na 080 2002, v primeru težav na REKONO straneh pa se obrnite na njihovo podporo.

PDF-ja ne zazna oziroma ne naloži

Pri oddaji letnih poročil v PDF-ju imajo nekateri uporabniki težave zaradi velikosti datoteke. Posebno v zadnjih dneh oddaje priporočamo uporabnikom, da oddajajo datoteke manjše od 10 MB. Velike datoteke lahko zmanjšate s spletnimi orodji, npr. s SmallPDF.

V kolikor pa uporabniku javi, da PDF datoteke ne zazna kot PDF, naj datoteko odpre v Acrobat Readerju, Izbere Datoteka>Tiskaj> ter v dialogu kot tiskalnik izbere Microsoft Print to PDF ter izbere možnost tiskanja v sivinah ter kreirano datoteko odda.

Ostalo

Za ostale težave pri ePodpisovanju si poglejte tudi preostala vprašanja in odgovore, ali pa pokličete na telefonsko številko: (01) 4774 227 oziroma pišite na e-naslov: cpu.it@ajpes.si

Nazaj