Razvojni projekti v Azerbajdžanu ponujajo priložnosti tudi za slovenska podjetja

Razvojni projekti v Azerbajdžanu ponujajo priložnosti tudi za slovenska podjetja

05. 11. 2013

Vir in informacije: www.izvoznookno.si, 30. 10. 2013, Avtor: Franja Zagorc

Aerbajdžan, dežela ognja, je ena od držav, kjer se odpira veliko priložnosti za poglobitev gospodarskega sodelovanja s Slovenijo. Azerbajdžanske oblasti se zavedajo, da morajo okrepiti neenergetski del gospodarstva, zato vlagajo v projekte z različnih področij, s katerimi bi še okrepili svojo veličino. Priložnosti za slovenska podjetja se med drugim odpirajo na področju gradbeništva in novih tehnologij.

Azerbajdžan je nekdanja sovjetska republika in največja država v kavkaški regiji, ki povezuje vzhodno Evropo in zahodno Azijo. V minulih letih je na krilih energetskega sektorja beležil visoko gospodarsko rast, nudi pa tudi dober dostop do drugih trgov nekdanje Sovjetske zveze.

Mednarodni denarni sklad mu za letos napoveduje 3,5-odstotno gospodarsko rast, prihodnje leto pa naj bi se pospešila na 5,6 odstotka. Slovenija je prepoznala velik potencial azerbajdžanskega trga, zato ga je uvrstila na seznam šestih prioritetnih trgov za letošnje leto.

Priložnosti za poglobitev gospodarskega sodelovanja se odpirajo na sledečih področjih:

  • energetika
  • gradbeništvo
  • informacijsko-komunikacijske tehnologije
  • kmetijstvo in prehrambena industrija
  • turizem
  • notranji dizajn in druge storitve

Podjetja se morajo sicer zavedati, da uspeh na azerbajdžanskem trgu ne pride »čez noč« ter da je treba trdo in kakovostno delati. Pogosto je pri pridobivanju poslov nujna podpora države, podjetja pa morajo biti pozorna tudi na nekatere pasti tega trga, npr. korupcijo.

Podjetja, ki jih zanima vstop na azerbajdžanski trg, lahko več informacij dobijo pri Azerbajdžanski agenciji za izvoz in spodbujanje investicij (Azpromo). Zanimiv je npr. industrijski park Sumgait Chemical Industrial Park, kjer podjetjem nudijo veliko ugodnosti.

Priložnosti na azerbajdžanskem trgu je dovolj za vse, tako v gradbeništvu, novih tehnologijah in v storitveni dejavnosti.

Tudi poslovno okolje in poslovni standardi se v Azerbajdžanu šele izoblikujejo, zato morajo biti podjetja previdna v vseh fazah tako pridobivanja posla kot tudi njegove realizacije.

Podjetja s cenenostjo v Azerbajdžanu ne bodo uspela. Tamkajšnji prebivalci cenijo npr. nemško kakovost in so zanjo pripravljeni tudi plačati, medtem ko ne marajo kitajskega blaga.

Ker je zelo težko dobiti avansna plačila, podjetjem svetujejo, naj bodo pripravljena ali na tveganje neplačila ali pa naj imajo zagotovljena finančna sredstva za financiranje posla.

Dodatne informacije: Več informacij najdete na spletnih straneh:

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj