Na Dnevih dobaviteljev avtomobilske industrije priložnosti za poglobitev sodelovanja s Kitajsko

Na Dnevih dobaviteljev avtomobilske industrije priložnosti za poglobitev sodelovanja s Kitajsko

15. 10. 2024

1 0
Koristnost članka
1 oseb je članek označilo kot koristen.

Vir in informacije: STA, 8. 10. 2024, www.sta.si

V okviru Dnevov dobaviteljev avtomobilske industrije, ki so potekali v Ljubljani, so se slovenska podjetja na osrednjem dogodku predstavila kitajskim. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je prepričan, da bodo kitajska podjetja prepoznala odlike slovenskih partnerjev in odlično geostrateško lego države.

Slovenska industrija ima po Hanovih besedah veliko vlogo v globalnem prostoru. "Globalna avtomobilska industrija se zaradi prehoda v brezogljično družbo nahaja na zgodovinski prelomnici. Verjamem, da jo lahko premagamo relativno varno. Seveda pa izzive spremljajo tudi velike poslovne priložnosti," je dejal.

Slovenija je lahko po njegovem mnenju enako samozavestna kot Kitajska, saj ima znanje, izkušnje in kakovostno proizvodnjo. Vendar pa je treba za doseganje primerne konkurenčnosti nujno doseči premike na ravni EU, je poudaril. Ob tem je izpostavil nedavno glasovanje Slovenije proti uvedbi dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem. "Tega nismo storili zaradi Kitajske, temveč zaradi Slovenije. Po posvetovanjih z industrijo in našimi največjimi partnerji smo odločno naredili tisto, kar je po mojem mnenju trenutno edino pravilno," je dejal.

Kitajski veleposlanik v Sloveniji Wang Shunqing se je strinjal, da so odnosi med državama dobri, kar je izhodišče za krepitev gospodarskega sodelovanja. "Upam, da bosta Kitajska in Slovenija okrepili sodelovanje na področju avtomobilske industrije," je dejal. Odločitev Slovenije, da glasuje proti dodatnim carinam, ceni. Veseli ga tudi, da je Evropska komisija izrazila pripravljenost na pogajanja o tej temi. "Upam, da bo Slovenija kot članica EU še naprej igrala konstruktivno vlogo pri tem, da EU zagotovi stabilen in zdrav razvoj sodelovanja s Kitajsko," je dodal.

Direktor javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl je poudaril, da Slovenija v avtomobilskem svetu slovi po izjemnem inovacijskem potencialu ter visoki kakovosti in zanesljivosti izdelkov, kar jo uvršča med vodilne destinacije za razvoj naprednih avtomobilskih tehnologij.

"Agencija že vrsto let s panožnimi dnevi dobaviteljev slovenskim podjetjem odpira vrata v mednarodne dobaviteljske mreže. Ker Kitajska predstavlja pomembno priložnost za slovenska visokotehnološka podjetja, agencija letos še posebej krepi aktivnosti na tem trgu. Septembra smo Slovenijo uspešno predstavili na kitajskem investicijskem sejmu CIFIT v Xiamnu, novembra pa pripravljamo skupni nastop slovenskih podjetij na največjem kitajskem sejmu China International Import Expo in delegacijo na ministrski ravni v času sejma," je povedal.

Da je slovenska avtomobilska industrija zanesljiva partnerica tujih podjetij, je poudarila tudi Tanja Mohorič iz združenja ACS Slovenski avtomobilski grozd. "Nenehno dokazujemo, da smo odporni in se znamo hitro prilagoditi," je dejala.

Na dogodku, ki so ga poleg javne agencije SPIRIT Slovenija organizirali ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, združenje ACS Slovenski avtomobilski grozd in Gospodarska zbornica Slovenije, so se slovenska podjetja sprva predstavila na skupinski konferenci. V popoldanskem delu pa so sledili bilateralni pogovori.

Predstavniki kitajskih avtomobilskih proizvajalcev Nio, Jiangling Motors, Tam Motors in ATTC bodo nekatera slovenska podjetja tudi obiskali.

***

O slovenski avtomobilski industriji

Slovensko avtomobilsko industrijo predstavlja okvirno 400 podjetij, ki ustvarijo 10 odstotkov slovenskega BDP, 25 odstotkov slovenskega izvoza ter zagotavljajo preko 40.000 delovnih mest. Vsa velika podjetja avtomobilske industrije izvozijo preko 90 odstotkov svoje proizvodnje na globalne trge. Poleg tega pa več kot 25 odstotkov vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Sodelovanje med Slovenijo in Kitajsko

Trgovinska menjava med Slovenijo in Kitajsko je hitro rastoča in je v letu 2024 dosegla skoraj 8 milijard evrov. V strukturi trgovine prevladuje uvoz iz Ljudske republike Kitajske, ki v večjem delu predstavlja učinkovine za evropsko farmacevtsko industrijo ter elektronske naprave. Na Kitajskem pa že delujejo številna slovenska podjetja. Po podatkih Banke Slovenije je znesek izhodnih naložb slovenskih podjetij znašal 116,7 milijona evrov.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj