Kako po najkrajši poti od inovacije do zaslužka

Kako po najkrajši poti od inovacije do zaslužka

13. 12. 2011

Vir in informacije: Finance, 7.12.2011, www.finance.si, Avtor: Nataša Bolarič

Mala podjetja tudi v času krize lahko osvojijo trg z inovativnim izdelkom.

Kako si od ideje do njenega poslovnega izkupička skrajšamo pot?

Najprej je pomembno razlikovati med pojmoma invencija in inovacija. Invencija je vsaka nova zamisel, ki obeta. Inovacija iz nje nastane, ko jo kdo razvije do popolne uporabnosti in ko jo poleg tega odjemalci sprejmejo, kupijo in uporabijo ter omogočijo avtorju, izdelovalcu in prodajalcu zaslužek.

Samo odstotek invencij, ki jih ljudje patentirajo, torej zaščitijo svojo pravico do morebitne poznejše koristi od njih, postane inovacij. Sedem odstotkov invencij, ki se ne iztečejo v korenite spremembe, se razvije v drobne izpopolnitve. Povprečna doba uresničitve inovacije v poslovno korist je odvisna od panoge. Pri zdravilih lahko od odkritja do registracije traja več kot pet let. Pri informacijski tehnologiji pa je življenjski cikel določene programske opreme lahko le pol leta.

Ocenimo vrednost zaščite intelektualne lastnine

Ko se odločimo, da bi radi z inovacijo ustvarili poslovno korist, moramo najprej zaščititi intelektualno lastnino. Preden pa se odločimo za ta korak, moramo oceniti vrednost, ki jo taka zaščita prinaša našemu izdelku. To je drag in dolgotrajen postopek. Postopek zaščite patenta v Sloveniji traja tudi do 18 mesecev, v tujini še dlje. Vedeti moramo še, kako bomo s to zaščito lahko uveljavljali svojo prednostno pravico na trgu in kako jo želimo tržiti. Za uspešno trženje inovacije je pomembno poznavanje trga in zaznavanje potreb na trgu. Če nimamo velike verjetnosti za tržni uspeh, potem tudi stroškov razvoja in zaščite ne bomo mogli povrniti. Patent je samo listina, ki pospeši odločitev v sodnem sporu. Če je patent slab, je bolje, da ga nimamo.

Rešitve ohranimo kot poslovno tajnost

Smiselnost zaščite intelektualne lastnine je precej odvisno od panoge, v kateri posluje podjetje. V Evropi na primer s patentom ne moremo zaščititi programske opreme.

Ko smo prepričani o razlogu za zaščito in zaščitimo svojo inovacijo, je ključnega pomena, da imamo pripravljeno tržno strategijo za čim hitrejšo uveljavitev inovacije na trgu. Le tako se nam lahko povrne ves strošek razvoja in zaščite inovacije. Za mala podjetja je pogosto dobra in poceni rešitev, da so predvsem hitrejša od konkurence in svoje rešitve ohranjajo kot poslovno tajnost oziroma know-how.

Kakšne koristi ima lahko zaščita intelektualne lastnine za lastnika

Če je naša strategija pravšnja, imamo od intelektualne lastnine veliko koristi. Lahko prodamo pravice intelektualne lastnine potencialnemu kupcu na trgu. To je zanimivo predvsem za inovatorje posameznike in manjša podjetja, ki nimajo dovolj svojih resursov za uvedbo inovacije na trg. Z zaščito intelektualne lastnine uspešneje premagujemo konkurenco na trgu, manjša podjetja, ki so v fazi rasti in na trgu iščejo vlagatelje, pa si tako lahko dvignejo ugled.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj