Računovodstvo in vodenje poslovnih knjig

Računovodstvo in vodenje poslovnih knjig

11. 12. 2018

Vir in informacije: SPOT Svetovanje Savinjska, oktober 2018, Avtor: Polona Klokočovnik

Kako voditi poslovne knjige je najpogostejšo vprašanje podjetnikov začetnikov. To je seveda zelo pomemba odločitev, zato je potrebno o tem dobro razmisliti.

O svoji odločitvi obvestite FURS ob ustanovitvi s prijavo v davčni register in ta odločitev potem velja za tekoče poslovno leto. Med letom se način vodenja poslovnih knjig ne sme spremeniti, če pa ob pričetku novega leta želite menjati način vodenja poslovnih knjig morate o tem obvestiti FURS do 31.12..

Kakšne pa so možnosti vodenja poslovnih knjig?

1. Vodenje poslovnih knjig po dejanskih stroških

  • po sistemu enostavnega knjigovodstva, če povprečno število delavcev ne presega 3, če so letni prihodki nižji od 50.000 EUR ali če povprečna vrednost aktive ni presegla 25.000 EUR. Takšen način vodenja se priporoča za enostavneje oblike poslovanja. Voditi pa morate knjigo prejetih in izdanih računov, knjigo terjatev in obveznosti ter register osnovnih sredstev.
  • po sistemu dvostavnega knjigovodstva, ki se priporoča za kompleksnejše poslovanje in je obvezno, če presegate zgoraj navedene kazalnike.

2. Vodenje poslovnih knjig po normiranih stroških, ko ne potrebujete vodenja poslovnih knjig, vodite le davčne evidence. Davčna osnova se po tem načinu izračuna tako, da se od prihodkov odštejejo normirani odhodki v višini 80 % prihodkov. Normiranih odhodkov pa ne more biti več kot 40.000 € oz. se ta meja poveča na 80.000 €, če je bila v davčnem letu, za katero se ugotavlja davčna osnova obvezno zavarovana vsaj ena oseba za polni delovni čas neprekinjeno vsaj pet mesecev.

Dohodnina od dohodka iz dejavnosti se odmeri v višini 20 % in je dokončen davek.

Za vodenje knjig po tem načinu je potrebno izpolnjevati določene pogoje:

  • Ugotavljajo se prihodki v davčnem letu pred tekočim davčnih letom in sicer je potrebno upoštevati omejitev 50.000 € oz. 100.000 € - odvisno od tega, ali je bil v podjetju kdo zaposlen za polni delovni čas neprekinjeno najmanj 5 mesecev ali ne.

Dokončna odločitev je tako v rokah posameznega podjetja. Vsak mora ugotoviti, ali je takšen način vodenja poslovnih knjig za njega optimalen. Res je vodenje po normiranih stroških bolj enostavno, a pri tem ni možno na primer koristiti nobenih olajšav.

Viri:

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj