Tudi poslovno poročilo 2016 bo potrebno izdelati po novem

Tudi poslovno poročilo 2016 bo potrebno izdelati po novem

21. 03. 2017

Objavljeno: Portal FinD-INFO, 15. 3. 2017, http://www.findinfo.si/, Avtor: mag. Mojca Kunšek

Vse bolj se približuje rok predložitve letnih poročil, ko bodo k predložitvi zavezane pravne osebe predložile letno poročilo v skladu z zadnjimi spremembami Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1), ki jih je prinesla novela ZGD-1I, in se prvič uporabljajo pri predložitvi letnega poročila za leto 2016.

V skladu z 58. členom ZGD-1 pravne osebe izpolnijo obveznost predložitve letnega poročila za statistične, davčne namene in javno objavo v obsegu in rokih, ki so odvisni od velikosti in vrste pravne osebe.

Majhne in mikro družbe, z vrednostnimi papirji katerih se ne trguje na organiziranem trgu, predložijo Agenciji za javnopravne evidence in storitve (AJPES) za:

  • državno statistiko - podatke na poenotenem obrazcu Podatki iz bilance stanja in poenotenem obrazcu Podatki iz izkaza poslovnega izida ter podatke iz letnih poročil na poenotenem obrazcu Dodatni podatki k izkazu poslovnega izida
  • za zagotovitev javnosti podatkov - letno poročilo, ki obsega bilanco stanja, izkaz poslovnega izida ter pojasnila k izkazom, ki vsebujejo tudi predlog razporeditve dobička ali obravnavanja izgube in razporeditev dobička ali obravnavanje izgube.

Pri tem še vedno velja, da mikro in majhne družbe lahko izpolnijo obveznost predložitve letnega poročila za zagotovitev javnosti podatkov hkrati in sicer tako, da podatkom za državno statistiko iz prejšnjega odstavka priložijo izjavo s katero soglašajo, da se podatki iz letnega poročila na poenotenih obrazcih, predloženih za državno statistiko, v skladu z drugim odstavkom 59. člena ZGD-1, uporabijo tudi za javno objavo.

V skladu z določbami 70.a člena ZGD-1 družbe in zadruge lahko uveljavljajo mikro režim, če vrednotijo računovodske postavke v skladu z načelom izvirne vrednosti in namesto pojasnil k izkazom predstavijo podatke:

  • skupni znesek finančnih obveznosti, ki niso izkazane v bilanci stanja, če so ti podatki pomembni za oceno finančnega položaja družbe,
  • višino vseh obveznosti, ki so zavarovane s stvarnim jamstvom,
  • predujme in posojila, ki jih je družba ali njena odvisna družba odobrila članom poslovodstva, članom nadzornega sveta, drugim delavcem družbe ter zaposlenim na podlagi pogodbe, za katero ne velja tarifni del kolektivne pogodbe,
  • podatke v zvezi z lastnimi deleži.

Tudi gospodarske družbe ter srednji in veliki podjetniki morajo za državno statistiko in davčne namene predložiti podatke iz letnih poročil in druge podatke na poenotenih obrazcih do zadnjega dne meseca marca tekočega leta, za javno objavo pa predložijo letna poročila in konsolidirana letna poročila ter revizorjevo poročilo AJPES v osmih mesecih po koncu poslovnega leta.

Pri izdelavi letnega poročila je novela ZGD-1I prinesla tudi nekaj novosti. Tako še vedno velja, da v skladu z 61. členom ZGD-1 mora letno poročilo biti sestavljeno jasno in pregledno ter izkazovati resničen in pošten prikaz premoženja in obveznosti družbe, njenega finančnega položaja ter poslovnega izida.

Letno poročilo srednjih in velikih družb ter manjših družb, ki vrednotijo računovodske postavke po pošteni vrednosti je sestavljeno iz računovodskega in poslovnega poročila. Letnemu poročilu se priloži revizijsko poročilo, predlog za uporabo bilančnega dobička in poročilo o razmerjih z obvladujočo družbo, ki pa niso sestavni deli letnega poročila.

Računovodsko poročilo je sestavljeno iz bilance stanja, izkaza poslovnega izida, izkaza denarnih tokov, izkaza gibanja kapitala in priloge s pojasnili k izkazom.

Po določbah 70. člena ZGD-1 mora poslovno poročilo vsebovati vsaj pošten prikaz razvoja in izidov poslovanja družbe ter njenega finančnega položaja, vključno z opisom bistvenih tveganj in negotovosti, ki jim je družba izpostavljena. Pri tem mora biti pošten prikaz uravnotežena in celovita analiza razvoja in izidov poslovanja družbe ter njenega finančnega položaja, ki ustreza obsegu in vsestranskosti njenega poslovanja. Analiza mora v obsegu, ki je potreben za razumevanje razvoja in izidov poslovanja družbe ter njenega finančnega položaja, vsebovati ključne računovodske, finančne, in če je to potrebno, druge kazalce, kazalnike in druge pokazatelje, ki vključujejo tudi informacije, povezane z varstvom okolja in delavci. Analiza vključuje tudi ustrezno sklicevanje na zneske v računovodskih izkazih in potrebna dodatna pojasnila.

V poslovnem poročilu morajo biti prikazani tudi vsi pomembnejši poslovni dogodki, ki so nastopili po koncu poslovnega leta, pričakovani razvoj družbe, aktivnosti družbe na področju raziskav in razvoja, obstoj podružnic družbe in opis politike raznolikosti, kar je letošnja novost, ki se izvaja v zvezi z zastopanostjo v organih vodenja ali nadzora družbe glede vidikov, kot so na primer spol, starost ali izobrazba, in navedba ciljev, načina izvajanja ter doseženih rezultatov politike raznolikosti v obdobju poročanja. Če se politika raznolikosti v družbi ne izvaja, se to navede.

Če je to pomembno za presojo premoženja in obveznosti družbe, njenega finančnega položaja ter poslovnega izida, morajo biti v poslovnem poročilu prikazani tudi cilji in ukrepi upravljanja finančnih tveganj družbe, vključno z ukrepi za zavarovanje vseh najpomembnejših vrst načrtovanih transakcij, za katere se posli zavarovanja računovodsko posebej prikazujejo, ter izpostavljenost družbe cenovnim, kreditnim, likvidnostnim tveganjem in tveganjem v zvezi z denarnim tokom.

Družbe, ki so zavezane k reviziji, vključijo v svoje poslovno poročilo tudi izjavo o upravljanju družbe. Izjava se vključi kot poseben oddelek poslovnega poročila in vsebuje vsaj sklicevanje na ali opredelitev odstopanja od uporabe:

  • kodeksa o upravljanju, ki velja za družbo, z navedbo podatka o javni dostopnosti besedila kodeksa,
  • kodeksa o upravljanju, ki ga je družba prostovoljno sklenila uporabljati, z navedbo podatka o javni dostopnosti besedila kodeksa in
  • vse ustrezne podatke o upravljanju, z navedbo, kje je njena praksa upravljanja javno dostopna.

Izjavo o upravljanju lahko družba objavi kot ločeno poročilo, skupaj z letnim poročilom. V tem primeru mora biti v poslovnem poročilu navedeno, kje v elektronskem mediju družbe je dostopno besedilo izjave o upravljanju. Če se pripravi ločeno poročilo, lahko izjava o upravljanju vsebuje sklicevanje na poslovno poročilo v katerem so na voljo zahtevani podatki.

V poslovnem poročilu družba predstavi tudi opis glavnih značilnosti sistemov notranjih kontrol in upravljanja tveganj v družbi v povezavi s postopkom računovodskega poročanja, podatke o delovanju skupščine družbe in njenih ključnih pristojnostih ter opis pravic delničarjev in načinu njihovega uveljavljanja ter podatke o sestavi in delovanju organov vodenja ali nadzora ter njihovih komisij.

Pri tem velja izpostaviti, da še vedno velja, da morajo v skladu s 60.a členom ZGD-1 člani organov vodenja in nadzora družbe skupno zagotavljati, da so letna poročila z vsemi sestavnimi deli, vključno z izjavo o upravljanju družbe, sestavljena in objavljena v skladu s tem zakonom, Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS 2016) ali Mednarodnimi standardi računovodskega poročanja (MSRP). Pri tem ravnajo v skladu s pristojnostmi, skrbnostjo in odgovornostjo, kakor jih za posamezno obliko družbe določa ZGD-1. Letno poročilo in njegove sestavne dele morajo podpisati vsi člani poslovodstva družbe.

Za konec velja izpostaviti še novost po 59. členu ZGD-1, saj bo potrebno ob predložitvi revidiranega ali preiskovanega poročila AJPES preveriti tudi podatke oddane do konca marca za statistične namene in jih potrditi, ali pa glede na revizorjeve ugotovitve, ustrezno popraviti.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj