Nakup ali prevzem podjetja v Kanadi

Nakup ali prevzem podjetja v Kanadi

28. 11. 2016

Vir in informacije: http://www.izvoznookno.si/, 17. 11. 2016, Avtor: Joe Pust

Zagon novega podjetja zajema veliko vidikov, med drugim: najem ali odkup lokacije in opreme, določanje operativnih postopkov in načrtov, najem osebja in nešteto drugih pravnih, finančnih in operativnih zahtev, ki porabijo vaš čas in denar.

Postopek je lahko hitrejši in cenejši, če se odločite za nakup obstoječega podjetja, čeprav je v tem primeru prav tako potreben čas in trud za iskanje on oceno pravega podjetja za vas, pogajanja glede pogojev nakupa in drugih formalnosti, ki jih je potrebno opraviti pred prevzemom. Čeprav je v proces vključen trud in stroški, vam nakup že obstoječega podjetja omogoči da začnete delati takoj, z že obstoječim osebjem in strankami ter fokusirate svoja prizadevanja na izvrševanje vašega poslovnega načrta.

Postopek se začne z ugotavljanjem parametrov in lastnosti tipa podjetja, ki ga potrebujete. Parametri lahko vključujejo specifično panogo/dejavnost, s katero se ukvarja podjetje, podatki o prodaji in zaslužku, lokacijo, strukturo zaposlenih, kupcev, zmogljivostih, objektov in naprav ter drugih vidikov, vključno z vašim proračunom.

Podjetja nižje do srednje vrednosti (do nekaj sto tisoč CAD $), so pogosto objavljena pri posrednikih nepremičnin (glej www.realtor.ca/Commercial/index.aspx izberite meni "All Commercial" in v podmeniju izberite "Business"). Za prevzem podjetij vrednih več deset milijonov CAD $ se obrnete na t.i. “Merger and Acquisition (M&A) firms” oz. agencije za združevanje in prevzem podjetij. Za nakup podjetja  med temi vrednostmi pa se ponavadi obrnete na t.i. Business Brokerje.

Ne glede na to, ali ste začeli sami ali ste angažirali predstavnika, da vam pomaga, boste seznam aktualnih podjetij na prodaj vedno našli na spletu ali s kontaktiranjem lokalnega “Business Broker-ja” v geografskem območju, na katerega ciljate. Druga metoda je, da naredite spisek podjetij, ki ustrezajo vašim zahtevam ter se diskretno pogovorite z lastniki, če bi bili morda pripravljeni prodati podjetje.

Ko se ugotovi interes podjetja, se sklene sporazume o nerazkrivanju podatkov (NDA), ki zagotovi, da bo postopek zaupne narave, od kupca pa se lahko zahteva, da razkrije svoje finančne zmožnosti, da se ga lahko identificira kot sprejemljivega kupca. Predhodni pregled vključuje opise poslovanja in ključne finančne informacije, vključno s prodajo in dobičkom. Prihodki so običajno predstavljeni kot "EBITDA" (prihodek pred obrestmi, davki in amortizacijo) in v dokumentacijo se lahko vloži dopolnitve za "normalizacijo" dobiček, kjer se navede vse, kar lahko vpliva na dodatne stroške, ki jih kupec morda ne bi pričakoval vnaprej. Manjša podjetja, ki nimajo dovolj EBITDA , da bi lahko s tem opravičevala svojo ceno, lahko namesto EBITDA  navedejo t.i. “Seller Discretionary Earnings”. Določanje normiranih prihodkov je lahko precej kompleksno in ga je najbolje pregledati skupaj s pristojnim posrednikom ali računovodjo.

Podjetja se lahko ponudi na prodaj kot prodajo delnic, ali kot prodajo določenih sredstev podjetja. Pred nakupom preučite prednosti in slabosti nakupa delnic ali nakup sredstev, saj je oboje lahko prav tako zelo kompleksno, zato je najbolje tovrstne podatke pregledati s poslovnim odvetnikom in računovodjo.

Nič nenavadnega ni, da so številna podjetja zavrnjena iz različnih razlogov. Za bolj obetavne priložnosti se nadaljuje pregled in analiza, dokler ni sprejeta odločitev, za predložitev ponudbe za nakup.

V ponudbo je vključen predlog plačilnih pogojev (nakupna cena, depozit, zahtevo za prodajalca za financiranje dela kupnine…). Ponudba izrecno opredeljuje, kaj se kupuje, in običajno vključuje številne določbe (npr. klavzulo o prepovedi konkurence, itd) in pogoje (npr ponudba velja za določeno časovno obdobje ob zaključku vseh obveznosti s strani kupca, itd). Poravnava obveznosti s strani kupca je eden od najpomembnejših pogojev, saj omogoča kupcem in njihovim svetovalcem  možnost podrobno raziskati številne vidike poslovanja in potrditi, ali so res pripravljeni za nakup. Ko je izpogajan pogojni sporazum po dogovoru, kupec sodeluje s svojimi finančnimi, pravnimi in drugimi svetovalci, s katerimi se odloči ali se za končni nakup ali pa odstopi od le-tega. Ko so izpolnjeni vsi pogoji, kupec in prodajalec skupaj z odvetniki formalizirata sporazum o nakupu in prodaji ter skupaj dokončata poslovno transakcijo.

Medtem, ko so lahko koristi ob nakupu pravega podjetja številne, je lahko proces iskanja, analize in pogajanj dolgotrajen in zahteva veliko vaje in izkušenj.

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj