Priprave na davčne blagajne: uredite si digitalno potrdilo

Priprave na davčne blagajne: uredite si digitalno potrdilo

17. 11. 2015

Objavljeno: Finance, 2. 11. 2015, http://www.finance.si/, Avtor: Tanja Smrekar

Potrdila bodo na voljo od 15. novembra, vlogo za pridobitev boste lahko oddali prek portala eDavki

Po novem letu boste morali imeti načeloma vsi, ki poslujete z gotovino, davčne blagajne (razen če boste uveljavili izjemo in boste lahko še nekaj časa račune pisali na paragonske bloke). Pred tem pa morate dobiti namensko digitalno potrdilo.

Potrdila bodo na voljo od 15. novembra, vlogo za pridobitev boste lahko oddali prek portala eDavki. Tisti zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, bo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega (denimo računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne).

Kakšen je postopek pooblaščanja?

Na spletnih straneh eDavkov ali Fursa natisnite obrazec »Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki«, ga izpolnite (oziroma vaš pooblaščenec) in pošljite na finančni urad, kjer imate registrirano podjetje ali dejavnost. Seznam uradov s kontaktnimi podatki je objavljen na spletni strani Fursa. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika davčne blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel.

Kaj, če davčni zavezanec že ima pooblaščenca za poslovanje prek sistema eDavki? V tem primeru je treba preveriti, kakšno pooblastilo mu je že bilo dodeljeno. Če je bilo to splošno pooblastilo, ki vključuje tudi nove obrazce, se bo takšno pooblastilo nanašalo tudi na pridobitev namenskega digitalnega potrdila. To pomeni, da davčnemu zavezancu ne bo treba znova vlagati novega pooblastila.

Kako pridobiti namensko digitalno potrdilo?

Od 15. novembra bodo lahko zavezanci prek portala eDavki vložili zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov, ki se bo imenoval DPR-PridobitevDP. Po vložitvi zahtevka bo zavezanec oziroma njegov pooblaščenec na osebni del portala eDavki prejel referenčno številko in geslo za prevzem namenskega certifikata. Prejeto številko in geslo bo zavezanec ali njegov pooblaščenec nato vnesel v poseben portal za prevzem namenskega digitalnega potrdila na spletni strani ministrstva za javno upravo (tega portala zdaj še ni).

Po vnosu referenčne številke in gesla bo lahko zavezanec ali njegov pooblaščenec na tem istem portalu prevzel namensko potrdilo v obliki datoteke ».p12«. Potrdilo bo nato zavezanec ali pa ponudnik storitve davčne blagajne namestil v program davčne blagajne ali v mini blagajno (gre za program na spletni strani Fursa, primeren za zavezance, ki izdajo manjše število računov).

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj