V Kanadi dosledno spoštujte dogovore!

V Kanadi dosledno spoštujte dogovore!

27. 01. 2015

Vir in informacije: Finance, 25. 1. 2015, http://www.finance.si/, Avtor: Stela Mihajlović

Kanadski trg je izjemno konkurenčen, saj na njem nastopajo podjetja z vsega sveta, predvsem pa iz ZDA, na zahodu Kanade tudi iz Azije.

Podjetja morajo upoštevati dejstvo, da ima lahko že najmanjša napaka, povezana z nespoštovanjem dogovorjenega, usodne posledice, saj dobavitelji in ponudniki storitev stojijo v vrsti.

Če želite poslovati s Kanado:

  • Oblikujte privlačno, informativno in enostavno spletno stran, iz katere so poleg opisa dejavnosti in referenc podjetja razvidni kontakti odgovornih oseb. Poleg predstavitve v angleškem jeziku je priporočljiva tudi predstavitev v francoskem jeziku, saj v provincah Quebec in New Brunswick približno tretjina vseh Kanadčanov kot nacionalni jezik uporablja francoščino.
  • Nenehno preverjajte elektronsko pošto in zagotovite primeren odgovor v roku enega delovnega dneva, saj boste le tako morebitnemu kupcu dokazali resnost in da lahko konkurirate drugim ponudnikom. Če primernega odgovora ne morete zagotoviti, stranki ali kupcu to ustrezno sporočite, pri čemer nujno navedite časovni rok, kdaj lahko pričakuje primeren odgovor; tega obvezno upoštevajte!
  • Upoštevajte, da ima Kanada kar šest različnih časovnih pasov. Med Evropo in zahodno Kanado je devet ur razlike, kar je treba upoštevati pri osebni komunikaciji s kanadskimi poslovnimi partnerji.
  • Kupec mora v vaši odzivnosti in vzorcu vašega izdelka zaznati odgovor na potrebe in želje lokalnega porabnika, predvsem pa sposobnost zagotavljanja kakovostnega, uspešnega in dolgotrajnega partnerstva. Izredno pomembno je, da je vzorec dostavljen v zahtevanem roku, da je vrhunske in enake kakovosti, kot bodo izdelki, ki jih boste izvažali ob sklenitvi posla.
  • Brez presenečenj - kanadski kupci pričakujejo dosledno izpolnjevanje dogovorjenih rokov. Morebitne zamude, ki jih povzroči višja sila, je treba takoj sporočiti in jih ustrezno definirati, pri čemer pa pride to v poštev samo takrat, ko na zamudo nismo imeli vpliva oziroma je nismo mogli predvideti.
  • Zagotavljanje in posredovanje točnih informacij v okviru poslovnega odnosa ter sledenje temu skupaj s ključnimi osebami v okviru partnerskega podjetja v tujini je odločilnega pomena. Nič ni narobe, če ta s časom preraste v prijateljski odnos.
  • Če je primerno in/ali potrebno, lahko ob uvodni predstavitvi svojega podjetja poslovnemu partnerju v Kanadi predložite potrdila in certifikate o kakovosti svojega izdelka, ki ste jih pridobili doma ali v tujini. Tudi fotografije proizvodnih objektov in proizvodnega procesa so dobrodošle. S tem boste lahko dodatno prepričali poslovnega partnerja, da vaša proizvodnja in izdelki (storitve) ustrezajo kanadskim zdravstvenim in varnostnim predpisom.
  • Osebni obisk države in morebitnega poslovnega partnerja lahko veliko prispeva k vašemu poslovanju. Spremljanje strokovnih publikacij in obiski kanadskih trgovin bodo pripomogli pri oblikovanju boljše poslovne strategije in odločanju pri poslovanju z lokalnim trgom.
  • Vzpostavljanje stikov in poslovanje prek lokalnih uvoznih in prodajnih zastopnikov je ena najlažjih in najhitrejših možnosti za vstop na kanadski trg.
  • Če vas kupec zaprosi za ekskluzivo, v pogodbo obvezno vnesite podatke o zahtevani minimalni letni količini prodaje. Prav tako se s kupcem dogovorite za posredovanje povratnih in sprotnih informacij o poteku poslovanja in odzivih lokalnega trga. Vse, kar se s kupcem dogovorite, naj bo po možnosti tudi zapisano.
  • V poslovnem komuniciranju uporabljajte angleški jezik oziroma francoskega tam, kjer je to zaželeno (Quebec in New Brunswick), vse ponudbe, ceniki in drugi finančni podatki (o podjetju ali izdelkih/storitvah) naj temeljijo na kanadskem oziroma ameriškem dolarju.

Dodatne informacije: Kontakti, prek katerih lahko v Kanadi najdete uvozne in prodajne zastopnike:

Ali se vam je zdel članek koristen? Da Ne



Nazaj